Nadal: Saingan terbuka luas

Nadal: Saingan terbuka luas

Nadal: Saingan terbuka luas

MELBOURNE – Juara bertahan, Rafael Nadal percaya Kejohanan Tenis Terbuka Australia yang bermula minggu ini adalah seperti satu tiket loteri, dengan ramai pemain yang menyertainya berpeluang dinobatkan sebagai juara.

Pemain No. 2 dunia dari Sepanyol yang menewaskan Roger Federer tahun lalu, mengakui dia bukan pemain pilihan pada tahun ini selepas berehat ekoran kecederaan, namun dia tetap menyimpan hajat untuk menjulang gelaran itu sekali lagi.

“Kita akan lihat apa yang berlaku nanti, saya sendiri pun tidak berani nak meramal,” kata Nadal.

“Ramai pemain boleh memenanginya sekarang. Saya tidak mahu kata semua orang, tetapi mungkin 12 atau 13 orang mempunyai peluang yang cerah.”

Federer merupakan salah seorang daripadanya, termasuk Nadal, Andy Murray, Novak Djokovic dan Nikolay Davydenko yang menewaskan pemain Sepanyol itu pada final Terbuka Qatar bulan ini.

Djokovic berasa kejohanan ini satu persaingan yang terbuka.

“Jelas sekali Federer dan Nadal adalah dua pemain terbaik di dunia ketika ini dan mereka juga dua pemain pilihan untuk memenanginya sekali lagi tahun ini,” kata Djokovic

“Tetapi masih ada juga (Juan Martin) del Potro, Murray, (Andy) Roddick, Davydenko. Mereka semua dalam keadaan dan prestasi terbaik.

“Saya rasa sejak beberapa tahun, kali ini persaingan dalam kejohanan Grand Slam adalah paling menarik.”

Rafael Nadal berita, Rafael Nadal istri, Rafael Nadal poster, Rafael Nadal terkini, Rafael Nadal terbaru, Rafael Nadal dunia, Rafael Nadal foto, Rafael Nadal video, Rafael Nadal ayunan, Rafael Nadal turnamen, Rafael Nadal master, Rafael Nadal dukungan, Rafael Nadal hangat, Rafael Nadal privasi, Rafael Nadal yayasan, Rafael Nadal informasi, Rafael Nadal info,  Rafael Nadal harian, Rafael Nadal poster, Rafael Nadal jadwal, Rafael Nadal latar belakang, Rafael Nadal video,Rafael Nadal nasional, Rafael Nadal tanda tangan, Rafael Nadal wallpaper, Rafael Nadal biografi, Rafael Nadal blog, Rafael Nadal usia, Rafael Nadal profil, Rafael Nadal website,Rafael Nadal foto, Rafael Nadal berat, Rafael Nadal wallpaper,foto, gambar, terkini, web, Dolaran, baru, macam-macam, Bf-1,dunia, sukan