Meireles aset terbaru Liverpool

Meireles aset terbaru Liverpool

Meireles aset terbaru Liverpool

LONDON – Jurulatih skuad kebangsaan Portugal, Carlos Queiroz menjangkakan Raul Meireles (gambar) mampu membantu Liverpool mengembalikan semula era kehebatan mereka seperti suatu ketika dahulu.

Queiroz percaya Meireles mempunyai apa yang diperlukan untuk cemerlang bersama skuad The Reds itu.

Perancang berusia 27 tahun itu menyer- tai Liverpool dengan harga £11.5 juta (RM55.3 juta) minggu lalu bagi mengisi ke- kosongan yang ditinggalkan Javier Mascherano yang menyertai Barcelona.

“Dia (Meireles) antara pemain tonggak Portugal. Dia pemain yang bagus dan se- orang yang profesional serta memiliki semua ciri-ciri untuk berjaya dalam bola sepak England bersama Liverpool.

“Mereka telah berjaya mendapatkan khidmat seorang pemain yang memiliki semangat juang tinggi, amat berdedikasi terhadap kerjayanya.

“Kualiti serta kemahiran teknikalnya pasti akan membantu kejayaan buat pasukan Liverpool,” kata Queiroz.

Untuk rekod, Meireles telah memenangi empat kejuaraan bersama kelab FC Porto dan membuat 38 penampilan bersama skuad kebangsaan Portugal.

Gaya permainannya juga dilihat sesuai dengan corak bola sepak Liga Perdana England.

“Dia (Meireles) gemar naik untuk melakukan serangan dan turun bertahan. Dia seorang yang rajin, kreatif dan mampu menjaringkan gol dengan baik.

“Dia juga sangat konsisten dan seorang pemain yang serius di atas padang. Dia akan menjadi aset penting bagi pasukan Liverpool,” kata Quieroz.

Meireles, Meireles kini, Meireles terkini, Meireles terbaru, Meireles baru, Meireles skandal, gambar Meireles, foto Meireles, video Meireles, biodata Meireles, biografi Meireles, sejarah Meireles, web Meireles, berita terkini, berita terbaru, berita penting, berita dunia, berita asia